Skip to content
Persoonlijke aanpak
Begrijpelijke communicatie
Resultaatgericht

Conversie optimalisatie

Heb je bezoekers op je website, maar verlaten zij je website zonder de gewenste actie(s) uit te voeren? Dan is conversie optimalisatie (CRO) een efficiënte manier om meer resultaten uit je bezoeken te halen.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat meer bezoekers klanten worden. Met slimme aanpassingen en tests halen we het maximale uit je website, zodat je meer leads en verkopen krijgt.

De gewenste actie kan bijvoorbeeld zijn dat bezoekers:

  • iets bestellen;
  • zich aanmelden (voor de nieuwsbrief);
  • contact opnemen;
  • een afspraak maken;
  • iets downloaden.

Met conversie optimalisatie zorgen wij ervoor dat de inspanningen om meer bezoekers naar je website te halen (bijvoorbeeld door SEA en/of SEO) niet voor niets zijn geweest.

Conversie optimalisatie in 4 stappen

1. Analyse en onderzoek

We onderzoeken bezoekersgedrag en identificeren knelpunten in de customer journey. Dit is nodig om te begrijpen waar bezoekers afhaken en welke pagina’s of secties hiervan verbetering nodig hebben.

2. Verbeteringen

Op basis van de analyse en het onderzoek bepalen we wat er geoptimaliseerd kan worden, zoals de navigatie, laadsnelheid, call-to-action knoppen en formulieren.

3. Testen

We voeren A/B-testen uit om de effectiviteit van de verbeteringen te meten t.o.v. de oorspronkelijke situatie.

4. Optimaliseren

We implementeren de succesvolle aanpassingen en blijven continu testen en verbeteren om de conversieratio verder te blijven verhogen.

Onze werkwijze

De weg naar online succes

We komen graag langs om kennis te maken. Zo maken we niet alleen kennis met jou, maar ook met jouw bedrijf. Samen bekijken we jouw wensen en jouw online doelstellingen, en zeker niet onbelangrijk, of we een match zijn.

Samen onderzoeken we wie jouw klanten zijn en hoe hun klantreis is. We werken de besproken wensen en doelstellingen verder uit en eventuele bestaande data wordt geanalyseerd.

Aan de hand van het onderzoek wordt de strategie bepaald. We nemen je mee in de strategie, zodat je precies weet welke middelen we gaan inzetten en welke resultaten je kunt verwachten.

Met datagedreven marketing krijgen we inzicht, houden we grip en kunnen we bijsturen om zo de juiste analytische beslissingen te maken, die ervoor zorgen dat we onze gezamenlijke online doelstellingen behalen.

Boax online